Ta mig dit igen, bara en gång till

Jag kom och tänka på en sak idag. Som vanligt satt jag och drömde mig tillbaka till tiderna jag var ensam. Eller ensam och ensam, mer då jag var singel. Då Rebecca var mitt prio ett och då vi dagarna i ända satt inne i stan med en massa folk. Om jag jämför denhär sommaren med förra sommaren så är dom inte ens i närheten lika varandra på något sätt! Då var jag ute VARENDA dag, vi badade, solade, gick inne i stan utan att egentligen ha något att göra, träffade folk från när jag klev upp tills jag gick och la mig, och varenda helg (kanske även någon vardag) bestod av alkohol och en jävla massa roliga fester. Inte för att jag saknar alkoholen, utan jag saknar folket. Dom jag trodde var mina vänner och dom jag skrattade som mest med! Jag säger inte att denhär sommaren har varit dålig. Den har spenderats till största del med den person jag älskar över allt annat på våran planet, men anyway.. Jag såg att Rebecca hade gått med i gruppen "Remember me? I was your friend when you were single." Och det fick mig att fundera, varför blir det så? Jag vet att jag har förlorat halva min vänskapskrets pågrund av att jag slutade med alkoholen och hade därför nästan ingenting gemensamt med mina dåvarande vänner, men dom jag faktiskt har kvar då? Varför umgås jag INGENTING med dom längre? Och när jag väl bestämmer mig för att vara med dom typ en dag, så backar jag ur. Varför trivs man inte med dom på samma sätt längre? Okej.. Jag litar inte på mig själv. Jag litar inte på att jag inte skulle falla tillbaks i samma mönster om jag drack en helg tillsammans med dom, tillexempel. Jag tror att jag skulle vara tillbaks till allt helvete då. Men iofs, då var det inget helvete. Då var det min vardag och jag hade så jääävla roligt. Men varför trivs jag inte i det längre? Varför mår jag illa av det nu? Varför vill jag umgås med helt andra människor bara för att jag skaffat pojkvän? Vad händer med mig?

Kommentarer
Postat av: Nadia

Känner igen mig!

Alltså precis det där har jag också gått igenom ett par gånger. Och senast för inte så himla längesedan! Förstå hur få vänner jag hade kvar liksom efter att jag la av med allt, men det var ju dock mina riktiga vänner jag hade kvar! :) Meen, nu medans jag varit gravid så umgås jag ju typ med Hanna, sedan bara med Simon och hans familj och med min mamma. Jag orkar liksom inte engagera mig då jag helt enkelt mår så konstigt och har annat att tänka på.. Det jag menar är att det kanske är så att du helt enkelt prioriterar annorlunda nu? Du kanske tycker om dina vänner men du kanske inte "behöver" dom lika mycket? :) Sedan så.. Tja, jag antar att man alltid växer ifrån folk. Kanske inte alltid men ofta. :)

2010-08-23 @ 11:05:06
URL: http://nadiahill.blogg.se/
Postat av: Malin

För att du har mognat och inte dom.. Där har du svaret..

2010-08-23 @ 22:54:52
URL: http://www.mandarinklyfta.se
Postat av: angelica johansson

Varför umgås jag INGENTING med dom längre? för att du inte kommer hit lika ofta som du gjorde.. och alla förändras och går åt olika "vägar".. jag saknar dig aLx. du är precis som en syster för mig och vi har haft våra "små bråk" men vi har alltid löst det så som syskon och vänner gör. och även om vi inte pratar lika mycket och inte har träffat varandra på en evighet (men det har sin andledning också vi bor på två ställen i sverige som inte är nära varandra), jag tänker på dig ibland och det vi gjorde och små ler för mig själv hur kul vi hade det (iaf tyckte jag det). jag älskar dig aLx jag finns här för dig hoppas du vet det jag är bara ett telefon samtal i från och finns på msn med (även om jag knapt är ine där) men du får ha det så bra så syns vi en vaker dag när solen lyser! :) <33

2010-09-07 @ 14:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0