Storasyster!

Före jag går och lägger mig; (ja, jag vet att jag skrev ett inlägg för tio minuter sen. So what?! dethär är viktigt!) så tänkte jag berätta om en person som inspirerat mig från jag var nyfödd tills nu, och jag är ändå 17 år. Den personen som stått upp för mig i alla lägen (åtminstonde dom mesta), som aldrig gått bakom ryggen, som aldrig VÄNT ryggen, som aldrig ljugit, och som alltid har lyssnat på vad JAG har att säga innan hon dragit -slutsatser-. Den personen som gick från den mest.. jobbigaste, elakaste, skrämmande, idiotiska person (jag var liten!) till den mest perfekta, snällaste, lojala, underbaraste person. Jag är riktigt stolt över henne! Hon är 6 år äldre än mig, har alltid varit och kommer antagligen vara, men är ändå min allra bästa vän. Hon har funnits där sen jag föddes, och hon har alltid varit en slags förebild. När jag inte hade någon annan att se upp till, såg jag upp till henne. Och för fyra år sen var hon lika jävla omogen som hon var när hon är fjorton. Hon har trots allt gått igenom en hel del själv, men ändå aldrig visat sig svag. Hon har alltid stått stark, och trots att hennes egna föräldrar svek henne och vände henne ryggen, så var hon starkare än någon annan människa jag någonsin träffat och stod stark och skaffade sig ett liv, vilket är min svaga sida, för jag tar illa upp av sånna grejer. Idag är hon 22, fyller 23, har egen lägenhet, ett barn och väntar sitt andra, är gift och har gått från omogen, till mogen. Trots det så är hon inte den personen som dom flesta är, att hon blir en såndär seriös person, ni vet som lärare, eller advokater, eller poliser, som knappt rör en min. Nej, hon är samma gamla Malin som hon alltid har varit! Hon kan skämta, hon kan skratta, hon är mjuk och verkligen förstående. Jag lovar er att jag aldrig hade klarat mig utan henne.. Det är hon som för mig framåt i livet och en dag, EN vacker jävla dag, ska jag bli precis som henne. För jag älskar henne av hela mitt trasiga hjärta, för hon är trots allt den enda i familjen som någonsin accepterat mig precis för den jag är. Så, malin.. du är allt för mig i alla lägen! och jag älskar dig vad som än händer. Vart världen än tar mig.. även om jag så skulle droga mig till döds skulle du vara den personen jag alltid skulle kalla för min bästavän. Även om du blir en av dom som sviker mig, hugger mig i ryggen, vänder mig ryggen och drar, så kommer du vara mitt allt. Jag älskar dig, det kan ingen eller inget i denna grymma värld ändra på!

Du är fin för den du är. Tro aldrig någonting annat!
malin andersson, syster och allra bästa vän - föralltid

Kommentarer
Postat av: Angelica Johansson

Vad fint skrivet det var. saknar dig aLx <33

2009-09-14 @ 09:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0