Mamma!

svar till mamma: du borde tänka längre än du gör. du har aldrig lagt SKULDEN på någon annan, det är sant, men dragit med mig och henne i skiten har du gjort. Varför tror du att du förlorade Malin så länge som du gjorde? För att du DÅ betedde dig som ett svin mot henne, men du har ju motbevisat det nu och att du verkligen KAN gottgöra det du gjort, även fast du inte kan gottgöra allting på samma gång. Och sen har jag ju aldrig sagt att du inte blivit bättre, för det har du. Förstår bara inte hur du kan tro att du kan komma in i mitt liv igen efter 8 år av SKIT och tro att allt ska vara bra. Alla förtjänar en andra chans, men dina andra chanser tog slut för längesen, bara det att jag har varit för svag för att -lämna- dig eller vad man ska kalla det. Det krävs mer än såhär för mig att förlåta dom år av mitt liv du tog ifrån mig. Domdär fyra sista åren har varit dom fyra enda åren i mitt liv jag känt mig riktigt övergiven trots att du funnits där hela tiden, trots att du varit onykter så har jag gjort allting jag bara kunnat för att hjälpa dig. När du inte betedde dig som en mamma för mig kände jag mig tvungen att bete mig som en mamma för dig! Och om du tänker efter så vet du själv att det är sant.. Det är först nu jag inser att min skolgång har varit av all rädsla och ångest pågrund av DITT drickande och väntan på besked när jag ska ha förlorat dig föralltid och du har varit 135 mil ifrån mig och jag inte kunnat göra ett skit åt det, inte kunnat hjälpa dig. Därför har jag alltid stått vid din sida och ställt upp och gått med dig vart du än har gått, när du har velat! Och jag har varit arg och jag har skrikit, men allting har sin förklaring och det borde du veta bättre än någon annan människa på denna jord. Och säg inte emot för både du och jag vet att det är sant!

Kommentarer
Postat av: natalie

Du vet att jag finns ifall du vill prata gumman!

2009-09-18 @ 14:16:40
URL: http://natalieansell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0