Vi saknar dig! :(


Du har varit borta för länge nu. Jag minns så väl när jag träffade dig, när vi var uppe på berget, när lill-martin bad oss komma upp. Du hämtade oss på mopeden, eller det kanske var Jimmy? Jag minns inte, var gode wasted. Vi fick direkt kontakt och satt och snackade hela kvällen. Då du tog min hand i din och frågade om alla norrländska flickor var lika söta som jag, och jag skrattade och tittade ner i backen och rodnade. Då du tog din hand under min haka och lyfte upp mitt ansikte och kollade mig i ögonen och sa att jag inte behövde bli generad. Då du kittlade mig så mycket att jag backade bak och flög över en stock och brände mig på brasan.. Och då du frågade om du fick bjuda mig på bio dagen efter. Det är rätt oförståeligt att du faktist är borta, och trots att det gått mer än en månad, snart två, så vill jag inte tro det. Någonting i mig vägrar att tro på det! Jag vill ha dig här. Vill ha dig hemma. Vill inte vara rädd längre! Du vet hur rädd jag är för raggare. Men du höll alltid min hand och höll mig alltid tätt intill dig och viskade i mitt öra mer än 10 gånger per minut att så länge du var där skulle jag aldrig behöva vara rädd.. Du skulle skydda mig tills den dagen du dog, det sa du alltid. Men du dog för tidigt, och nu är jag rädd igen. Varför finns du inte här och skyddar mig? Jag behöver dig här nere, så kom tillbaka och säg att det bara var en dum jävla mardröm.. Jag älskar dig Tony, och jag kommer aldrig glömma dig. Jag hoppas du har det så mycket bättre där uppe :( <3

Vi träffades 2008, mitt i sommaren. Vi softa inte ofta men, efter det som har hänt så tänker jag, vilken kille vi förlorade.. men även när du är borta, är dina vänner trogna dig! Jag skriver ett brev, för tiden vi ser; tillbaka på då du fortfarande var en liten del utav vårat gäng, du minns den.. men nu är du borta, snälla kom hem igen! du var alltid glad, lite galen och rolig. kan inte riktigt fatta att du blev tagen av motvind! du som var så skön, det tycker jag! - nu sitter jag och ser tillbaks på våra fylleslag. jag talar med gud, men sagan är slut, Tony Lindahl - vi saknar dig nu.

Nu är du borta, och alla tänker på minnen - jag hoppas att du känner dig älskad i himlen! För vi som är kvar, ägnar en tanke varje dag och jag talar för fler när jag säger att vi vill ha dig tillbaks. Varje tanke får mig att sakna mer - som de sena nätterna vi drack med många fler. skämten vi drog, hur alla skrattade gott. Du hjälpte andra hela tiden, men bad aldrig om nått! allting va soft, det var "brett okej".. och jag är riktigt glad för att jag lärde känna dig! många som saknar dig, i lidandets tid.. Tony Lindahl - Vila i frid

orden tar slut, jag hoppas att du får mitt brev, har inga tårar kvar så jag kan inte gråta mer. det tog ett tag, innan jag fatta de.. att jag aldrig kommer se dig skratta mer! Men du lever kvar hos mig, dag som kväll. jag tänker på dig vännen, ha det bäst! lev som en gud, för du är en gud.. Vila i frid, det förtjänar du <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0